همانگونه که در قسمت اول گفته شد، سیستم خر پرور، سیستمی است که خر پرورش می‌دهد. اما انواع مخاطبان این سیستم پست مدرن را در این نوشته خواهید خواند.

و اما مخاطبان سیستم خر پرور:

طبق آخرین مطالعات میدانی، مخاطبان این نوع سیستم‌ها، بر چند دسته هستند:

  1. افرادی بسیار روشنفکر و اولویت‌مدار که به اضطرار و برای تحقق اولویت‌هایشان، مجبور به پذیرفتن این سیستم هستند. آن‌ها، تا جایی که سیستم به دردشان بخورد از آن استفاده کرده و هرگز گرفتار فرایندهای خر پرور این سیستم نمی‌شوند. این افراد، هیچ گونه دغدغه‌ای نسبت به اصلاح سیستم ندارند؛ زیرا اولویت‌هایشان غیر از اصلاح سیستم خر پرور است. اینگونه افراد، در بسیاری از موارد از قوانین سیستم تخطی می‌کنند و تهدیدها و تشویق‌های سیستم در نظر ایشان، خریتی بیش نیست.
  2. افراد بسیار با همت و روشنفکر که اولویتشان، تغییر سیستم خر پرور و تبدیل آن به سیستم انسان پرور است. این افراد زندگی خود را وقف اصلاح سیستم کرده و تا جایی که در توان داشته باشند، این سیستم را تغییر می‌دهند. اما اغلب به دلیل نداشتن پشتوانه اجرایی و مردمی، تغییرات آن‌ها گستردگی چندانی ندارد ولی هرگز از اولویتشان دست نمی‌کشند. این افراد، هرگز به خریت تن نمی‌دهند و زندگی خود را صرف کاهش هزینه‌های منفی سیستم خر پرور می‌کنند.
  3. افرادی که اوایل ورود به سیستم خر پرور، اولویتشان تغییر سیستم است، اما به دلیل نداشتن همت، در مدت زمان کوتاهی، تبدیل به خر می‌شوند. این افراد در اوج فعالیت خود علیه سیستم، فقط نقد می‌کنند اما هرگزحاضر نیستند برای اصلاح سیستم، هزینه‌ای بپردازند و تمام فرایندهای سیستم را به دلیل ترس کاذبی که سیستم ایجاد می‌کند، طی می کنند. اینگونه افراد، با اینکه می‌دانند خر هستند، اما همچنان به خریت ادامه داده و پله‌های ترقی به سمت خریت محض را می‌پیمایند.
  4. افرادی که می‌دانند باید سیستم تغییر پیدا کند، اما به دلیل اینکه نان‌خور سیستم خر پرور هستند، خود را به خریت زده و برای زنده ماندن در سیستم، کار می‌کنند.
  5. افرادی که اصلا خر پروریِ سیستم برایشان مهم نیست. تنها اولویت این افراد، رسیدن به درجات بالایی است که سیستم برایشان تعریف کرده است؛ یعنی خریت محض. این افراد در نهایت، تبدیل به خرانی می‌شوند که فکر می‌کنند بهترین انسان‌های جهان هستند، اما در واقع، خرترینِ خرهای جهان می‌باشند.
  6. افرادی که سیستم خر پرور را بهترین سیستم ممکن می‌دانند و تمام تلاش خود را برای حفظ این سیستم به کار می‌گیرند؛ تلاش‌هایی که نتیجه آن، خر کردنِ دیگران می‌باشد. اینگونه افراد که سیستم خر پرور را بهترین سیستم می‌دانند، لقب «خر شاه» را دریافت می‌کنند. این افراد نه تنها خیلی خرند، بلکه عامل خر شدن دیگران نیز می‌شوند.

پ.ن: بنده از جناب خر عذرخواهی می‌کنم که مقام نام ایشان را اینقدر پایین آورده و به چنین انسان‌نماهایی، خر گفته‌ام. جناب خر، ما را عفو کن.

پ.ن: توصیه اخلاقی: سعی کنید در یکی از دو دسته ابتدایی قرار بگیرید تا انسان باشید. در غیر اینصورت خر خواهید بود.

پ.ن: توصیه اخلاقی: سعی کنید با افرادی که در گروه سوم و چهارم و پنجم قرار دارند، دوست نشوید؛ چرا که این افراد، از روی جاهلیت و دلسوزی، شما را تبدیل به خر می‌کنند.(خر، همه را به کیش خود پندارد)

پ.ن: توصیه اخلاقی: سعی کنید هرکجا با افراد دسته ششم مواجه شدید، به سرعت از آن‌ها دور شوید. چرا که عامل قدرت گرفتن این افراد، خر کردن دیگران است و تا شما را خر نکنند، دست از سر شما نمی‌کشند.

پ.ن: تمامی مطالب نوشته شده در دو پست اخیر، کاملا جدی بوده و حتی کوچکترین شوخی در آن وجود ندارد. ولی قضاوت با شماست. والامر الیکم

پ.ن: این خر حقیر، بسیار به دعاهای شما انسان‌های عزیز نیاز دارد. بنابراین عاجزانه درخواست می‌کنم که برای تمامی خران از جمله بنده، دعا کنید.

پ.ن: امام زمان، منتظر آدم شدن ما خران است. پس بیایید به سمت آدمیت حرکت کنیم تا انشاءالله هم از عوامل تعجیل در ظهور ایشان قرار گرفته و هم در رکاب آن حضرت، به فیض شهادت برسیم.