تعریف سیستم خر پرور: سیستمی است که در آن خر پرورش می‌دهند.

سیستم خر پرور، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌هایی است که افراد زیادی در طی ساعات بسیاری برای طراحی و حفظ آن تلاش می‌کنند تا توسط این سیستم، خر پرورش یابد. اشتباه نکنید؛ این سیستم، خرداری(معادل گاوداری) نیست. چراکه این سیستم قابلیت‌های بالایی دارد. اگر شما در خرداری، کرّه خر را تبدیل به خر می‌کنید، در سیستم خر پرور می‌توانید انسان را تبدیل به خر کنید.

اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟

در این سیستم، چند ویژگی بارز وجود دارد:

  1. این سیستم، در ابتدا اهدافی را برای مخاطبان خود تعریف می‌کند، اما کارکرد این سیستم، دقیقا بر خلاف اهداف تعریف شده هستند. مثل این دانشگاه‌هایی که میخوان بگن ما برای جهانی شدن برنامه ریزی میکنیم و دغدغه‌های جهانی داریم و از این حرفا اما عملا سیستمشان بر خلاف هدفشان طرح‌ریزی شده است.(اشاره به شخص یا مورد خاصی نیست)
  2. این سیستم، مخاطبان خود را هرچه بیشتر به سمت خرتر شدن حرکت کنند، بیشتر تشویق می‌کند. برای مثال، یک دانشگاهی که دغدغه‌هایی در سطح جهانی دارد، یک کلاس‌های بیخود با مطالب بیخود می‌گذارد و بعد شما باید آن بیخودیات را امتحان بدهید و اگر بالاترین نمره‌ها را داشته باشید، مورد تشویق قرار می‌گیرید؛ چون که به سطوح بالاتر در خریت دست یافته‌اید(بازهم مدیونید اگر فکر کنید که مورد خاصی مورد نظر است)
  3. کسانی که در این سیستم، به سمت خریت محض حرکت نکنند، مورد خارجی شناخته شده و از سیستم طرد می‌شوند(مثل دانشجوهای بدبخت بیچاره‌ای که فقط واحد‌ها را پاس می‌کنند و سرشان به کار و اولویت خودشان است)
  4. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این سیستم، اتلاف عمر انسان‌ها در فعالیت‌های بیخود به منظور خرتر شدن آن‌هاست.(مثل بسیاری از کلاس‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها)
  5. از دیگر ویژگی‌های سیستم خر پرور، عدم اولویت‌مداری این سیستم می‌باشد؛ به عبارتی دیگر، این سیستم، همیشه توجه مخاطبان خود را به سمت کارهایی جلب می‌کند که هرگز در اولویت قرار ندارند؛ مثل مجبور کردن دانشجویان به خواندن مطالب بیخود جهت قبولی در امتحانات میانترم و پایانترم و گرفتن نمرات درخشان و عالی. و این عدم اولویت‌مداری، یکی از موثرترین کارها برای تبدیل انسان‌ها به موجوداتی خرتر از خر می‌باشد.
  6. روش این سیستم در خاموش کردن مخالفان خود، روشی جالب است. این سیستم ابتدا مخالفان را در خود جای داده و آن‌ها را نان خور سیستم می‌کند؛ سپس این مخاطبان به دلیل اینکه نان سیستم خر پرور را می‌خورند، به مرور زمان تبدیل به خر می‌شوند و توانایی مخالفت و قیام علیه سیستم را از دست می‌دهند.
  7. انسان‌هایی که مطابق با قواعد سیستم خر پرور رشد می‌کنند، علی رغم اینکه خر شده‌اند، فکر می‌کنند از دماغ فیل افتاده‌اند؛ به عبارت دیگر، فکر می‌کنند الان بهترین‌های دنیا هستند(در صورتی که خرترین‌‌های دنیا هستند)
  8. اصلاح شدن سیستم خر پرور دو راه دارد: اول اینکه این سیستم مضمحل شده و دچار فروپاشی شود. دوم اینکه افراد بسیار هوشمند و قوی و مومن پیدا شوند تا با در دست گرفتن افسار خران، این سیستم را اصلاح کنند و دوباره خران انسان‌نما را به انسانیت بازگردانند.

در مجموع، سیستم خر پرور سیستمی است که کسی جرأت مقابله با آن را ندارد، مگر اینکه از خیل خران خارج شده باشد. حال مصادیق این نوع سیستم پیشرفته، می‌تواند دانشگاه باشد، یا وزارتخانه باشد و یا حتی دولت.

پ.ن: توصیه اخلاقی: سعی کنید از خیل خران خارج شده و خری نباشید که مورد تشویق سیستم خر پرور قرار گرفته است.

پ.ن: متاسفانه خیلی از افراد(به ویژه آن‌هایی که مطابق این سیستم تربیت شده‌اند) خر هستند ولی خود نمی‌دانند.

پ.ن: در بسیاری از موارد، ماحصل و نتیجه سیستم خر پرور، خرانی است که خیلی خرتر از خر هستند!

پ.ن: الکی نیست که جامعه ما هنوز به ظهور نرسیده است...